söndag 25 september 2011

Norges importerade våldtäktshaveri

NORGE I Norge är man som bekant en betydligt större vän av sanningen då diverse samhällsproblem diskuteras, bland annat avseende våldtäkter där man konstaterat att bakom samtliga överfallsvåldtäkter i huvudstaden Oslo under de senaste fem åren (tre i texten nedan är fel) ligger icke-västliga invandrare [läs mer]. Sverige är som bekant våldtäkternas Mekka, ett skamligt faktum med tanke på att det ofta heter att vi skulle vara det mest jämställda landet i världen. Problematiken orsakar dock härdsmälta i huvudet på vänstern då det föreligger en kraftig överrepresentation hos vissa invandrargrupper avseende denna typ av brottslighet. Marte Fjelldal heter en norsk kvinna som författat en krönika om problemet som hon menar till stor del beror på den importerade kvinnosynen.

Norge er et likestilt land. Det betyr at jeg, som kvinne, skal kunne gå på byen, kle meg slik jeg vil og drikke alkohol om jeg vil. Jeg skal kunne pynte meg, danse og kline med dem jeg vil. Akkurat slik som guttene gjør. Når kvelden er over skal jeg kunne rusle hjem, uten å måtte bruke penger på taxi, uten å tviholde på peppersprayen min og jeg skal slippe å bekymre meg for at skjørtelengden min eller mangel på sådan oppfattes som en invitasjon til voldtekt.

/…/

«Ikke drikk for mye, ta taxi, ikke ta taxi alene, ikke gå alene etter det er blitt mørkt, ikke ha på deg utfordrende klær, ikke snakk med fremmede, pass på drinken din, skaff deg pepperspray, ikke ha på høye hæler» – listen er lang. Man trenger bare stikke nesen ut av døren, så er man i faresonen. Jeg er mektig lei av å få restriksjoner (jeg er en 26 år gammel kvinne!) tredd nedover hodet bare fordi enkelte mennesker med et kvinnesyn fra steinalderen vet de kan ta for seg som de vil, helt ustraffet og uten tanke for hvor mange liv de ødelegger.

/…/

Samtlige av anmeldte overfallsvoldtekter i Oslo de siste tre årene er utført av ikke-vestlige innvandrere. Dette er fakta vi må tørre å ta tak i. Det er naivt å tro at jenter som har vokst opp med Sex og singelliv på TV og likestilling i lovboken skal kunne leve knirkefritt side om side med menn fra kulturer hvor kvinnen blir sett på som mannens eiendom. Politiet i Stavanger har satt i gang tiltak mot denne typen overfallsvoldtekter etter en voldtektsbølge i 2009 ved å samarbeide med asylmottak som lærer asylsøkerne om norske normer, verdier og likestilling.

Samtidig har de alliert seg med dørvakter, drosjenæringen og de har mer politi ute i gatene. Fremgangsmåten har vært særs effektiv; i 2010 hadde byen null anmeldte overfallsvoldtekter mot 23 året før. For å få til noe lignende ellers i Norge må vi tørre å kalle mange av gjerningsmennene for det de er: Ikke-vestlige innvandrere, og deretter angripe problemet ved roten med informasjon og holdningsarbeid. Disse menneskene begrenser kvinners frihet og ødelegger ryktet til alle innvandrere i landet vårt. Hva skal veie tyngst, hensynet til kvinners trygghet eller menns stolthet?

Aftenposten

PrintFriendlyShare



Ursprungsartikel
Källa: Politiskt Inkorrekt