onsdag 21 september 2011

Michael Coren om våldsamma islamister

ISLAM Michael Coren i Sun TV tar det senaste dödshotet mot Kurt Westergaard som utgångspunkt för att diskutera islamistiskt våld mot förmenta ”fiender” till islam. Kurt Westergaard har alltsedan han tecknade Muhammed med en brinnande bomb i sin turban utsatts för dödshot och i januari 2010 var det med nöd och näppe som han undkom när en i Danmark boende muslimsk somalier kom in i hans hus beväpnad med en yxa och en kniv. Tack vare ett ”panikrum”som danska säkerhetstjänsten PET hade installerat i huset kunde han rädda sig.

Terroristen sköts i ett knä och en hand och dömdes sedermera – i februari 2011 – till nio års fängelse följt av livstids utvisning. Det visade sig att han hade bott femton år i Danmark och att han har familj där. Även i högre instans fastställdes livstids utvisning till Somalia, trots familjen i Danmark. Och det är självklart att det är så det bör vara även i Sverige. Terrorbrott? Tillbaka till fosterlandet oavsett familjeband och andra sociala hänsyn. Rimligen får man ta ansvar för sina val och sina handlingar. Enligt PET har terroristen nära koppling till de somaliska islamisterna i al-shabaab, liksom till al-Qaida-ledare i Östafrika. En tidigare plan att mörda honom avslöjades av PET i februari 2008 när tre muslimer – två tunisier och en dansk, född i Marocko – greps. Efter detta är det PET som har ansvar för Kurt Westergaards säkerhet.

Förra veckan skulle han hålla föredrag i Oslo, han kom dit, men reste ganska snart hem igen p.g.a. att en norsk medborgare, välkänd brottsling tillsammans med sitt kriminella nätverk planerade att döda Westergaard.

Kurt Westergaard har kommenterat Muhammed-teckningen och annat, några citat:

I teckningen försöker jag visa att terroristerna får sina andliga inspiration från vissa delar av koranen och med dessa andliga vapen liksom dynamit och annat explosivt dödar de folk.

I den danska satiriska teckningens historia ingår att inget är heligt, att allt går att driva med och göra satir av. Drottningen, politiker, kyrkan, ja allt. Att man ritar Muhammed i Danmark innebär helt enkelt att muslimer har blivit en del av samhället, de ingår i stadsbilden, då får man räkna med att bli föremål för satir. Det är ett tecken på att man behandlas som alla andra, att man inte har någon särställning, inga privilegier.

Jag är störd över hur en del danskar har ifrågasatt tanken bakom Muhammed-teckningen. Många av mina gamla vänner ignorerar mig numera, vill inte veta av mig. En av mina vänstervänner sa för ett par år sedan till mig att ”Det finns många som säger att om något händer dig, så har du bett om det själv”. Det vill säga att dödshoten och attackerna mot mig är mitt eget fel.

Jag kritiserar de immigranter som har kommit helt utblottade till Danmark och som ifrågasätter Muhammed-teckningen. Vi gav dem allt; pengar, lägenheter, sina egna skolor, fria universitetsutbildningar, hälso- och sjukvård. I gengäld ville vi ha en sak: respekt för demokratiska värderingar, inklusive yttrandefrihet. Ger de oss den respekten?

Michael Coren är kolossalt upprörd över det senaste dödshotet i Oslo. Han är utless över gammelmedias hyckleri, över hur där alltid dyker upp någon nyttig idiot i våra Västerländska länder och översittaraktigt förklarar för oss andra att ”alla religioner innehåller extremism och extremister”. Michael Coren vill gärna att tittarna berättar om det nästa gång de råkar ut för en mormon eller evangelist som vill hugga huvudet av dem.

Alla möjliga saker kan ”kränka” en person (kinapuffar!) av alla möjliga skäl. Men, för sjutton bli stor någon gång, väx upp! Gillar du inte TV-programmet? Men, stäng av då! Tycker du inte om teckningarna? Jamen, låt bli att titta då!

Herre-Jösses: jag är katolik med en judisk far – hur många olika företeelser skulle inte kunna kränka mig? Men; jag är en vuxen man. Och jag är ingen våldsam psykopat. Jag är ingen islamsk fundamentalist. Alla måste acceptera en avvikande åsikt.

Kurt Westergaard har åter blivit hotad till döds och det är inte sista gången. Jag har också dödshotats liksom Tareq Fatah och en av gästerna i kvällens program, Salim Mansour. Och glöm inte att de flesta som dödas av islamska fundamentalister är deras egna trosfränder i de muslimska länderna.

Det är när vi som dödshotats mest behöver stöd som politikerna, media, polisen grottar ner sig i en fullständigt oacceptabel ambivalens som jag anser är en typ av feghet. De  säger:

Alla människor kan göra sådant här….

Det handlar inte bara om en enda religion….

Det handlar om fattigdom och orättvisa….

Nej! Det gör det visst inte. Det handlar om att islamsk fundamentalism är förtryckande, våldsam, obehaglig, frånstötande, inskränkt, tom-i-huvudet.

Så, nu har jag sagt det jag hade att säga. Jag ska göra mitt bästa. Gör ni ert värsta.

Tidigare inlägg om Westergaards Oslo-resa:

Westergaard skulle mördas i terrorattentat
Kurt Westergaard avvisad från Norge

PrintFriendlyShare



Ursprungsartikel
Källa: Politiskt Inkorrekt